چگونه اینفلوئنسر شویم
نوشته شده توسط : ساحل

چرا اینفلوئنسر مارکتینگ کامیاب است؟
یکی از بزرگترین علت افزایش اینفلوئنسر مارکتینگ، این است که این شیوه برخلاف تبلیغات دیگر وارد حریم خصوصی مخاطبان‎تان نمی‌شود. در واقع مخاطبان قصد شما هر وقت که بخواهند به طرف پیام‌های شما کشیده می‌شوند و می‎توانند به راحتی با برند، سوداگری و فرآورده شما ارتباط پایدار کنند.

علاوه بر این، اینفلوئنسر در طول چرخه فروش، توضیحات اکثریت اخذ خواهد کرد و با دنبال‌کنندگان خود درباره فرآورده شما گفتگو می‎کند. این تعامل مایه افزایش اعتبار برند شما می‎شود و از توان نفوذ اینفلوئنسر برای دستیابی به چشم‌اندازی که دارید آگاه می‎شوید.

روش‌های همکاری و تکاپو با اینفلوئنسرها
آسان‌ترین مسیر مشارکت با اینفلوئنسرها پرداخت پول به آنان است. بازاريابان زمان زیادی است که از اشخاص نامی در تبليغات خود سهم می‌گیرند. مشتریان، بازیگر یا ورزشکاری را که برای شناسایی و تبليغ کالا، پول گرفتن کرده می‌شناسند. بازاریابان، اعتبار و شهرت اینفلوئنسرها را برای فروش کالا به شغل می‌برند. این روش، راهکاری است که آن را معرفی‌نامه‌ای از سوی شخص مشهور می‌نامیم.

روش دیگر کار با اینفلوئنسرها سهم بردن از توانایی دسترسی آن‌هاست. این امر، دلیل به‌کارگیری اینفلوئنسر مارکتینگ از جانب اکثر بازاریابان معاصر است. آن‌ها در جست‌وجوی فردی با فالورهای اینستاگرامی بسیار هستند لغایت او را برای تبلیغ کالا ترغيب کنند. این شیوه تبلیغات حمایتی ناميده می‌شود.

اینفلوئنسر های ایرانی

تیپ‌های شخصیتی اینفلوئنسرها
علاوه بر در نظر گرفتن منش اینفلوئنسرها، باید به موقعیت آن‌ها در بازار نیز توجه داشته باشیم. برای ارزیابی چکیده هر گونه از آن‌ها به لیست زیر نگاهی بیندازید:

اینفلوئنسرهای روزمره (۱ لغایت ۱۰۰۰ فالوور)

کسانی که هر روز از محصولات خود و یا مشابه آن استفاده می‌کنند. این اینفلوئنسرها اغلب خویش را زیاد تأثیرگذار نمی‌دانند و به مخاطبان خویش پول پرداخت می‌کنند. اگرچه شدنی است مخاطبان آن‌ها کم باشند، نفوذ آن‌ها هنوز هم قابل‌توجه است (به نظرات مشتریان بر روی سایت آمازون اندیشه کنید).

طرفداران برند (۱ تا بی‌نهایت فالوور)

این تقسیم از اینفلوئنسرها، تمام گروه‌های دیگر از اینفلوئنسرهای روزمره گرفته تا ماکرو یا سلبریتی‌ها را دربر می‌گیرند. بااین‌حال، چیزی که آن‌ها را از دیگران جدا می‌کند این حقیقت است که آن‌ها طرفداران برند، محصول یا خدمات شما هستند. بیشتر این گونه از اینفلوئنسرها از راه اقداماتی که برند شما اتمام می‌دهد، سخت به دست می‌آیند. بااین‌حال می‌توانید محتوای قدرتمندتری برپایی کنید که از برند شما پشتیبانی کنند.

میکرو اینفلوئنسرها (۱۰۰۰ لغایت ۲۰ هزار فالوور)

میکرو اینفلوئنسرها نسبت به اینفلوئنسرهای بزرگ‌تر مخاطبان اقلیت دارند. برتری عمده این دسته از اینفلوئنسرها این است که معمولاً سطح بالایی از مشارکت، تعامل و اعتماد را در وسط فالوورهای خود دارند.

اینفلوئنسرهای حرفه‌ای (۲۰ هزار لغایت ۱۰۰ هزار فالوور)

این تقسیم از اینفلوئنسرها بین میکرو و ماکرو اینفلوئنسرها پیمان دارند. در این مرحله یک اینفلوئنسر به‌طورجدی کسب درآمد از مخاطبان خود را شروع می‌کند. این بخش از اینفلوئنسرها اغلب به این دلیل که کارآزموده صنعت هستند مورداحترام زیادی پیمان می‌گیرند.

ماکرو اینفلوئنسرها (۱۰۰ هزار الی ۳۰۰ هزار فالوور)

این تقسیم از اینفلوئنسرها بیشتر درزمینۀ تخصصشان جایگاه احسان دارند و داشتن استعداد خدادادی ضمانت این ادعاست. دسترسی به ماکرو اینفلوئنسرها مثل دسترسی به اینفلوئنسرهای سلبریتی است.

اینفلوئنسرهای سلبریتی (بیش از ۳۰۰ هزار فالوور)

این تقسیم از اینفلوئنسرها معمولاً فالوورهای بسیار زیادی دارند و استعدادهای خدادادی آن‌ها هدایت‌کننده این جریان است. این افراد برای همکاری با برندها خرج اخذ می‌کنند.

«ایجاد یک تقسیم‌بندی قابل‌قبول از اینفلوئنسرها و وضعیت دسترسی به آن‌ها، بخش مهمی از اینفلوئنسر مارکتینگ است که بیشتر به آن توجه نمی‌شود.»
بیش از ۷۳ درصد از کمپانی های موفق، بودجه اختصاصی بابت اینفلوئنسر مارکتینگ در نظر دارند.

اینفلوئنسر یعنی چی
نمونه تبلیغات برندها توسط اینفلوئنسرها
چهار شیوه افزایش بهره‌وری کمپین های بازاریابی دیجیتال بدست اینفلوئنسرها
برخی از راه هایی که اینفلوئنسر مارکتینگ یک گروه بازاریابی دیجیتال بهبود پیدا می‌کند:

مخاطب لحظه‌ای
بیشتر اینفلوئنسرها طرفدارانی دارند که به انتخاب آن‌ها اعتماد می‌کنند و ۴۹ درصد مردم با پروا به گزینش افراد محبوب خود یک کالا را گزینش می‌کنند. اکثر مصرف‌کنندگان اعتماد بیشتری به اینفلوئنسرها نسبت به کسان سرشناس دارند چون سخیف حیات آن‌ها را نزدیک به سبک زندگی خودشان می‌دانند.

کارشناسی فرآوری محتوا
اینفلوئنسرها دوست داشتنی ملت هستند چرا که شغل خود را به خوبی انجام می دهند و سال‌ها تجربه و تخصص را با خود به همراه دارند. با مشارکت اینفلوئنسر ها و همچنین با اتکا به فرهنگ و تخصص خود می‌توانید اعتبار خاصی در بین مصرف‌کنندگان و مشتریان برای خود مفتوح کنید.

بهبود ROI
در حقیقت ROI را بازگشت سرمایه‌گذاری می‌گویند. چون با بهبود آن علاوه بر بازگشت سرمایه، چندین مساوی هزینه‌ای که برای بازاریابی دیجیتال اتمام شده فایده خواهد داشت. برندهایی که برای تبلیغات خویش بودجه ای کم در نظر گرفته‌اند می‌بایست از اینفلوئنسرها برای درمان استراتژی بازاریابی خود بهره بگیرند. در ضمن شما می‌توانید با استفاده از کمپانی هایی که با بازرگانی شرکتی خویش به برندهای گوناگون تجاری کمک می‌کنند برای درمان بودجه بازاریابی خویش استفاده کنید.

بهبود رنکینگ (رتبه در جستجوی گوگل)
گوگل مدام در حال تغییر الگوریتم های جستجوی خود می‌باشد. به همین انگیزه شدنی است یک روش یا استراتژی تاثیرگذار بوده باشد ولی در حال آماده ناپسند و ناکارآمد باشد. برخلاف راهبرد های سنتی سئو، در بازاریابی دیجیتال شما از طریق فرآوری درونمایه می‌توانید بیننده را با استفاده از مطالب، تصاویر، ویدیوها و … جذب نمایید. این مسئله به شما کمک می‌کند تا بدون اینکه سعی زیادی بکنید به نتایج بسیار مطلوبی دست پیدا کنید.

انتخاب اینفلوئنسر مناسب
اکثر اینفلوئنسر ها در چند گویه اندک اطلاعات دارند و لزوماً در تمام گویه ها تجربه اجرایی ندارند. برای برگزیدن بهترین اینفلوئنسر و همین‌طور تعبيه یک سناریوی تبلیغات خلاقانه می تونید از مشاوره با تیم سایت مدیر فروش استفاده نمایید.





:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: